Photo

(via nadciel)

Text

lemah

satu hari,

aku ingin bayar bil “yes”

abg kat kaunter “asyik” berbual dgn sorg pemuda sabah

aku biarkan sahaja. ku teliti mendengar perbualan mereka, walaupun tak paham satu haram pun dia ckp

tiba giliran aku

bang, org sabah ke? aku berbasi-basi

aah, camne tau??

saya agak je. sy nak bayr yes rm 100 ye

abang ade keturunan sabah , nenek pulak cina singapore

oh, nenek sy pun cina spore bang

tiba-tiba

sayang, da bayar ni.

ehh, lain mcm bunyi tu! ade jugak nak kena penampar ak!!

beberapa kali dia mmgil aku syg!!!! ase nak tumbuk-tumbuk muka die!! ko ingat ak ni sapaaa!! sng2222222 je pnggil ak mcm tu!!!

tapi itu semua dlm hati. berkaca hatiku. huhu. aku tak melawan atau memarahinya, aku diam, bayar dan berlalu. tiada guna aku melawan org y begitu. tapi sdih, knapa sng2 ak dpnggil begitu. huhu

xsuke! xsuke! aku ase nak mencaci je abg tu!! myesal ak p kedai tu!

T__T

Photo
entah mengapa, kita lebih selesa menjadi golongan Al-a’raf iaitu golongan pertengahan, di mana pahala dan dosanya, sama sahaja timbangannya

entah mengapa, kita lebih selesa menjadi golongan Al-a’raf iaitu golongan pertengahan, di mana pahala dan dosanya, sama sahaja timbangannya

(Source: REPUGNAR, via pedatih)

Link

gadistudunglabuh:


Andai seorang lelaki datang kepadamu ketika kau perlukan teman.
Andai seorang lelaki datang kepadamu dengan ciri-ciri lelaki idaman.
Andai seorang lelaki datang menegur dan membuatmu terhibur.
Andai seorang lelaki datang menanyakan pendapatmu tentang dirinya.
Andai seorang lelaki datang…

Photo
Photoset
Photo

(via ya-allah)

Photo

(Source: psychofactz, via lovescakes)

Photo
tersenyum-melihat-langit:

cococoda:

cikgumuda:


Jangan diusik hatinya.
Jika tiada niat untuk bertemu keluarganya.Untuk melamarnya.Jangan! Muslim selalu mengingatkan muslimah. Tutup aurat. Jangan itu jangan ini. Tapi muslim lupa. Yang muslim sering mengusik hati muslimah tanpa ada niat yang jelas.Muslim berniat untuk berkawan. Tapi caranya salah wahai muslim kerana anda memberi muslimah harapan.“Muslimah menghadapi kesukaran dalam menjaga hatinya. Namun muslim tidak. Kerana muslim menghadapi kesukaran melawan nafsunya. Jika muslim tidak membantu. Maka muslimah wajib membantu mereka dengan menjauhi mereka.”Muslims! Akhis! Pleasee.

:)

True. Gadis ini sangat sangat berusaha. Bantulah mereka.

Yup!

tersenyum-melihat-langit:

cococoda:

cikgumuda:


Jangan diusik hatinya.

Jika tiada niat untuk bertemu keluarganya.

Untuk melamarnya.

Jangan! 

Muslim selalu mengingatkan muslimah. Tutup aurat. Jangan itu jangan ini. 

Tapi muslim lupa. Yang muslim sering mengusik hati muslimah tanpa ada niat yang jelas.

Muslim berniat untuk berkawan. Tapi caranya salah wahai muslim kerana anda memberi muslimah harapan.

“Muslimah menghadapi kesukaran dalam menjaga hatinya. Namun muslim tidak. Kerana muslim menghadapi kesukaran melawan nafsunya. Jika muslim tidak membantu. Maka muslimah wajib membantu mereka dengan menjauhi mereka.”

Muslims! Akhis! Pleasee.

:)

True. Gadis ini sangat sangat berusaha. Bantulah mereka.

Yup!

(Source: liyanamohamed)

Photo
myheartbeatsforislam:

Selingan dari class Ustaz Hafiz, Legal Text Quran. May Allah bless you ustaz! 😊😊😊

myheartbeatsforislam:

Selingan dari class Ustaz Hafiz, Legal Text Quran. May Allah bless you ustaz! 😊😊😊

(via tersenyum-melihat-langit)

Photo
Photo

crawling my way to the end of this semester
crawling my way to the end of this semester

(Source: elvishness, via cinderellawin)

Photo
Photo
Photo
quotediaryofficial:

CLICK HERE for more life, love, friendship and inspiring quotes!

quotediaryofficial:

CLICK HERE for more life, love, friendship and inspiring quotes!

(via penulisbuta)